Jacktjuv

Idag hade Myrorna söndagsöppet. Härligt tyckte jag. På tok för få affärer med snygga herrkläder har öppet röda dagar. Jag hoppade på cykeln och trampade i ilfart mot affären.

Efter att ha botaniserat i ca 30 minuter, fann jag precis vad jag längtat efter. En jacka som kostade 60 kr. Det var förvisso en reva på baksidan av jackan och svettlökarna från föregående ägare fanns kvar.

Ett givet klipp tyckte jag och gick till kassan för att betala. Dessvärre hade kortterminalen gått sönder ,så de tog bara kontanter. Jag hade inga kontanter på mig, utan var tvungen att cykla till närmsta automat och hämta ut lite kosing.

Ännu en gång i ilfart mot Myrorna för att betala jackan jag skulle köpa. Väl framme visade det sig att någon redan hunnit före och paxat den. VARFÖR tänkte jag inte på det innan jag cyklade iväg för att hämta pengarna? Det spelade ingen roll att jag var före, eftersom någon hade redan lagt vantarna på den. Jag kunde bara tårögd se på när en gammal äcklig gubbe betalade för den och gick iväg.


*snyft* Den ser jag aldrig mer!

Kommentarer
Postat av: anna

vilka bra tips man får här! en blogg jag verkligen kan få nytta utav!

tacksam

2008-11-10 @ 17:29:12
URL: http://annafridasandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0